Greenwell Point - Reisverslag uit Greenwell Point, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Greenwell Point - Reisverslag uit Greenwell Point, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Greenwell Point

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

05 Februari 2012 | Australië, Greenwell Point

Ook vandaag hadden we weer flink geluk met het weer want het zonnetje scheen volop. Het was bijna zonde om de auto in te stappen. Maar we hadden een mooie rit voor de boeg.
We namen de toeristische route naar de kust, dus geen saaie ellenlange weg maar vele bochten en heuvels. Maar vooral veel natuur.
Onderweg stopten we in het schattige stadje Mittagong voor een heerlijk ontbijt. Daarna reden we vol energie verder naar de Fitzroy Falls waar we na een korte wandeling de watervallen en het uitzicht over het dal bewonderden.
Bij de mooie Hampden Bridge in Kangaroo Valley stopten we om even af te koelen bij de Kangaroo River.
De temperatuur was ondertussen flink opgelopen dus bij aankomst in Greenwell Point snakten we naar wat verkoeling en doken we in het publieke zwembad dat tegenover ons motelletje lag.
Greenwell Point bestond uit niet meer dan een paar restaurantjes, een "quality" frituur, wat motelletjes, een tankstation, een bar en wat grocery shops. Maar het was er heerlijk vertoeven en de pelikanen maakten het idyllische plaatje af.
We kregen van de moteleigenaren de ene na de andere tip voor onze doorreis en terwijl we op ons kleine terrasje alweer aan de fish 'n chips zaten, verheugden we ons al op de volgende dag.