Wilsons Promontory en Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Wilsons Promontory en Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Wilsons Promontory en Phillip Island

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

10 Februari 2012 | Australië, Phillip Island

We hadden op tijd willen vertrekken maar het was erg gezellig om te kletsen met Lori van de bed and breakfast. Het was al bijna 11 uur voordat we in de auto stapten, op weg naar Wilsons Promontory, een national park. We wilden graag iets actiefs ondernemen en kozen de Mount Bishop track uit om te bewandelen. 3,7 kilometer moest toch zeker wel lukken? Het viel echter wat zwaarder dan we dachten maar we werden beloond met een schitterend uitzicht over de bossen en de zee.
Tegen het einde van de middag kwamen we aan op Phillip Island, een eiland dat bekend stond om zijn grote populatie pinguins. Die gingen we die avond dan ook bekijken bij de zogenaamde Penguin Parade. Vanaf een tribune kon je zien hoe de 'little penguins' na hun jacht op zee aan land kwamen om terug te keren naar hun holletjes in de duinen en hun jongen te voeren. Iets schattigers bestond gewoon niet! Dat het behoorlijk koud was en we werden gezandstraald door de sterke wind namen we voor lief. We voelden ons bevoorrecht dat we dit mochten zien.
De volgende dag hadden we alle tijd om het mooie eiland te verkennen. Helaas moesten we alles tussen de buien door ondernemen.
We gingen als eerste naar Churchill Island, dat met een bruggetje was verbonden aan Phillip Island. Hier stond een historische working farm dat nog in oude staat te bezichtigen was.
Daarna reden we naar het Koala Conservation Centre, waar we eindelijk koalas van kortbij konden zien.
Vervolgens reden we naar het stadje Cowes waar we onze lunch aan het strand opaten. Helaas werd de setting nogal verpest door de kwijlende meeuwen om ons heen...
Als laatste bezochten we The Nobbies, een rotsformatie waarop een grote groep zeeleeuwen leefde. Ze waren echter niet te zien want deze rotsen bleken 1,5 kilometer verder op zee te liggen en de zeeleeuwen waren alleen te zien met een verrekijker. Wat een teleurstelling! Ze waren wel te zien op een groot scherm via een live cam maar het verloor zo wel zijn charme. Maar door de hevige wind was het sowieso geen pretje om langs het water te staan dus namen we er genoegen mee. We zaten tenminste warm en droog.
Die avond besloten we onze maagjes alvast aan onze komende trip naar Bangkok te laten wennen en aten we in een leuk Thais restaurantje.
Een heerlijke afsluiter voordat we de familie in Melbourne gingen bezoeken.

• 14 Februari 2012 - 15:58

Clair:

Sweet memories.... Zo leuk, die pinguins. Die zijn om op te vreten!

• 14 Februari 2012 - 16:00

Jolan Jongen:

oei Chantal... 3,7 km wandelen een zware tocht??? Als dat straks nog maar gaat goedkomen hahaha...
    Nee hoor, daar twijfel ik niet aan. En anders ga je maar gezellig samen met mij mee met het 'kneuzen-/revalidatieclubje ;-)!

Geniet nog van jullie laatste week!!!

Groetjes,
    ook van Lars,