Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

12 Februari 2012 | Australië, Melbourne

Nicht Trudie en haar man Patrick stonden ons al op te wachten toen we aan kwamen rijden op de plek waar we hadden afgesproken. Het was alweer 18 jaar geleden dat ik Trudie voor het laatst heb gezien en het was de eerste keer dat ik Patrick ontmoette.
We reden samen naar hun huis dat voor ons gevoel werkelijk in the middle of nowhere lag. Maar dan had je ook iets! Een mooi groot huis met 2,5 ha grond, iets dat je in Melbourne zelf niet meer krijgt. We werden er begroet door hun geit Barney. Die overigens bier zuipt, maar dat terzijde.
Dochter Alissia en haar vriend Adam kwamen langs om gedag te zeggen en de rest van de dag hebben we heerlijk gekletst en gedronken, totdat de hemel was gevuld met een onbeschrijfelijk aantal sterren.
We hebben nog een poging gewaagd om de didgeridoo te speken maar meer dan een hoop spuug kwam er bij mij niet uit...

De volgende dag namen we afscheid van Trudie en Pat, en van de Huntsman spin in de auto en reden we naar tante Tila en neef Willy. Ik herkende direct het huis aan het einde van de straat, bovenop de heuvel. Pippi, de pup van Tila, stond ons al aan de deur op te wachten en Tila liet ons meteen het hele huis zien. Het bleek toch iets kleiner te zijn dan ik me herinnerde.
Die middag nam Willy ons mee naar Healesville Sanctuary, een dierenpark waar we weer een hoop mooie dieren hebben gezien.
Aan het einde van de middag vertrokken we naar neef Jack en zijn vrouw Heather. Het was jammer dat we zo snel alweer afscheid moesten nemen van Tila maar ze was te oud geworden om ons in huis te hebben.
Bij Jack en Heather hebben we die avond heerlijk in de tuin gezeten totdat het weer tijd was om naar bed te gaan.

Die volgende ochtend moesten we de auto inleveren dus reden we samen met Jack naar Melbourne. We liepen na het inleveren van de auto samen naar Queen Victoria's Market waar we tussen de prullaria konden neuzen. Daar ontmoetten we ook Heather en samen maakten we een tocht door Melbourne. We liepen langs de haven, het casino, de olympische stadiums, de parken, de rivier en het oude centrum. 23 kilometer in totaal, te voet! We waren flink afgemat.
We reden hierna naar St. Kilda waar we nog langs het gezellige strand liepen en bij een Aziatisch restaurantje hebben gegeten.
We merkten pas hoe moe we waren toen we in bed lagen...

Jack nam ons de volgende dag mee in de auto en liet ons de buurten zien waar de familie Thiessens opgegroeide. Ze hebben het zeker niet slecht gehad! Vooral de omgeving was prachtig. Veel bossen, meren en picnic plaatsen.
Hij nam ons ook mee naar een plek waar we de kakatoes mochten voeren.
In de middag nam Jack ons mee naar de mooie stranden en konden we even afkoelen.
Die avond reden we samen naar achternicht Claire, waar we bleven slapen. Hier ontmoetten we ook Claires zoontje Oliver en ex-man Paul en nicht Marij. Het werd een gezellige avond.

Claire was die volgende ochtend al naar haar werk toen wij opstonden. We hadden besloten die dag met z'n tweetjes naar Melbourne te gaan met de trein. Het eerste wat we deden toen we Flinders Station uitkwamen was zoeken naar een leuke plek om te ontbijten. Een Japanse bakkerij bleek de jackpot, waar we konden kiezen uit vele broodjes en gebakjes.
De rest van de dag brachten we shoppend door met als hoogtepunt een geweldige shopping mall naast Central Station. We waren ook net op tijd binnen want de verwachte regen was op komst.
Die avond aten we samen met Claire en Oliver in een bar in Williamstown.

De volgende dag reden we met Claire mee naar haar werk vlakbij Kings Cross Station, waar de shuttle bus naar de luchthaven vertrok. Het was alweer de laatste dag in Australië! Na een snel ontbijtje namen we afscheid van Claire en vertrokken we naar de luchthaven voor de vlucht naar Sydney. Van hieruit vlogen we naar Bangkok waar we laat in de avond aan kwamen.
Na een helse taxirit kwamen we rond 1 uur 's nachts in het hotel aan.

• 20 Februari 2012 - 07:05

Clair:

Prachtig! De familie heeft jullie goed verwend!