Port Albert - Reisverslag uit Port Albert, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Port Albert - Reisverslag uit Port Albert, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Port Albert

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

09 Februari 2012 | Australië, Port Albert

Deze ochtend werden we gewekt door een luid lachende Kookaburra. Wij vonden het echter iets minder grappig omdat het pas half 6 was. Maar we genoten van de omgeving. Omdat we waren omringd door bomen, waren er veel papegaaien en andere mooie vogels.
Om wat meer te weten te komen over de Aboriginal geschiedenis, stopten we onderweg naar onze volgende bestemming bij een Aboriginal Keeping Place (Krowathunkoolong), een museum.
Omdat we onderweg eens niet wilden stoppen, kwamen we erg vroeg aan in Port Albert. Big mistake, want dit bleek een piepklein vissersdorpje te zijn dat maar een straat had. De bed and breakfast bleek echter een pareltje te zijn, met een grote kamer, spa en balkonnetje.
De middag moesten we dan ook noodgedwongen lezend op het balkonnetje doorbrengen.
's Avonds aten we in de naastgelegen pub/motel en dit bleek geen slechte keuze te zijn. Ook hier kregen we weer heerlijk eten voorgeschoteld. Wat werden we toch verwend.
Ondanks de hevige storm en regenval sliepen we die nacht als roosjes. Wellicht raakten we te veel ontspannen...