Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Exmouth

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

27 Januari 2012 | Australië, Exmouth

Tegen beter weten in reden we naar Exmouth. Ze waarschuwden bij het uitchecken wel voor stevige wind en regen vanwege de op komst zijnde cycloon. Ik had me de hele vakantie echter al verheugd op Jurabi Turtle Centre dus we waren vastbesloten om door te reizen.
Het leek in eerste instantie ook wel mee te vallen want het zonnetje scheen volop. Maar aangekomen bij de zee werd pas duidelijk wat de invloed van cycloon Iggy was. Het zien van schildpadden konden we wel op onze buik schrijven.
Op Internet lazen we later de ene waarschuwing na de andere en stonden we voor de moeilijke beslissing. Zouden we blijven of terugrijden? Als we in Exmouth zouden blijven, hadden we kans vast te komen zitten vanwege overstromingen door de regen. Echter, de weg na Carnarvon was al afgesloten vanwege bosbranden. Jawel, dezelfde bosbrand die ons eerder ook al belemmerde om door te reizen!
We besloten dat het verstandiger zou zijn om zo zuidelijk mogelijk te komen en stapten weer in de auto. Voor de zekerheid kochten we in de supermarkt wat te eten en voldoende water.
Omdat het al laat in de middag was, moesten we goed op onze hoede zijn voor overstekend wild. Vooral het laatste uurtje in het donker was daardoor behoorlijk zwaar.
Onderweg zagen we in de verte een rookwolk, een andere bosbrand bleek later.
Doordat alle accommodaties in Carnarvon vol zaten met brandweermannen was het even spannend of we een plek om te overnachten zouden vinden. Gelukkig konden we in een backpackers hostel nog een motelkamer krijgen en konden we eindelijk uitrusten.

• 28 Januari 2012 - 08:41

Gilbert:

goh, wat een gedoe! Ik hoop dat het slechte weer gauw voorbij is en dat jullie weer veel lol kunnen hebben!