Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

04 Februari 2012 | Australië, Katoomba

Na 3 dagen regen scheen bij vertrek uit Sydney weer het zonnetje. Perfecte weersomstandigheden om de Blue Mountains, op anderhalf uur rijden van Sydney, te bezoeken.
We begonnen de dag bij Echo Point om de Three Sisters te bekijken, de grootste toeristische trekpleister van de Blue Mountains. Dit is een grote rotsformatie ontstaan uit erosie.
Ondanks dat het de dagen van te voren flink had geregend en we allebei sneakers aanhadden, besloten we van hieruit toch naar de Katoomba Falls te wandelen. Het uitzicht was absoluut de natte sokken waard en dat achteraf bleek dat er een trammetje stopte bij de waterval deerde niet.

Nadat we ons in het motel hadden omgekleed, gingen we het stadje verkennen, wat werkelijk uit maar 1 winkelstraat bestond. De vele organische en "vintage" winkeltjes verklapten al snel dat het hier om een hippie getaway ging. Er hing dan ook een erg relaxt sfeertje...
Na een warme lunch, we hadden immers een flinke wandeling achter de rug, reden we de Cliff Drive en kwamen we bij Leura Falls uit. De omgeving was wonderschoon en het mooie weer zorgde voor mooie plaatjes.

's Avonds zijn we nog eens terug gereden naar de Three Sisters die na zonsondergang werden verlicht. Een mooi einde van een leuke dag.

• 14 Februari 2012 - 12:33

Percy:

Blue Mountains zijn erg mooi.
    Heb hier voor iemand's dia-presentatie muziek voor geschreven.