Awesome Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Awesome Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Awesome Sydney

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

01 Februari 2012 | Australië, Sydney

Je kunt het je als Europeaan haast niet voorstellen. Een binnenlandse vlucht van 4 uur! Dat is hetzelfde als van Schiphol naar Moscow vliegen. Het is fascinerend om van de hete woestijn van Perth naar het groene en koele Sydney te vliegen. Alles is hier anders. Nou ja, bijna alles. De auto's rijden nog altijd links en de mensen zijn en blijven even vriendelijk. Zelfs in een grote stad als Sydney voel je jezelf als tourist welkom.

Woensdag:
Bij aankomst werden we ontvangen door een grijze wolkenmassa. Helemaal niet zo erg als dat het klinkt. We waren na de 42 graden van Perth wel aan wat verkoeling toe. Na een ritje met de trein naar het centrum stapten we uit op "Town Hall". Dat is hartje centrum en we werden even overdonderd door een mensenmassa die we voor het laatst in Hong Kong hadden gezien. Ons hotel ligt dan ook midden in het centrum aan een drukke winkelstraat. Te druk zoals we de komende 3 nachten zouden ontdekken :)

Omdat het al wat later was en we geen idee hadden hoe Sydney in elkaar stak, zijn we richting "Darling Harbour" gelopen. Deze haven is het kloppend hart van Sydney. Je vind hier veel barretjes, restaurants, een grote shoppingmall, oorlogsschepen en het entertainment. Er is veel te doen en het ligt er prachtig bij. Na wat gegeten te hebben vonden we het goed geweest en zijn we richting onze hotelkamer vertrokken. Het was een lange dag.

Donderdag:
De wekker ging vroeg en de nacht was kort. Wegwerkzaamheden en een luidruchtige lift hadden gespeeld met onze nachtrust. Welkom in de grote stad :) Bikkels zoals wij zijn, waren we binnen een half uur gedoucht en klaar voor het ontbijt in een coffeeshop aan de overkant van de straat. Het programma was vol. We gingen met de boot naar Manly dat vooral bekend staat om zijn strand en Oceanworld. Oceanworld was geweldig. Door een glazen tunnel liep je als het ware door het aquarium heen en kon je daardoor de vissen van dichtbij bekijken. We zagen er haaien, en schildpadden. Chantal heeft zelfs de kleine visjes gevoerd. Een aanrader!

's Avonds hadden we afgesproken met Lonneke en Dan die 7 maanden geleden van Maastricht naar Sydney zijn verhuisd. We hebben een paar lekkere biertjes en wijntjes gedronken om vervolgens een hapje te gaan eten. Nou ja, hapje is misschien niet de juiste omschrijving. Dan nam ons mee naar een pub waar op donderdag de "1 kilo rump-steak challenge" wordt gehouden. 1 kilo premium vlees voor omgerekend 16 euro. Bordje leeg is zelfs gratis eten. Dan en ik namen de uitdaging aan en... Verloren :)

Vrijdag:

Het regende nog steeds.. Deze dag gingen we naar Darling Harbour voor de Sydney Wildlife Park en het Sea Aquarium. Beide waren overdekt. No worries dus. Het Wildlife Park was prachtig. Je liep tussen de kangaroos, koala's en emoes. De echte killers zaten gelukkig achter glas of in afgeschermde reservoirs. Zo zagen we spinnen, slangen, hagedissen, een Cassowarie (dodelijk gevaarlijke vogel) en de top attractie was het voeren van een krokodil, Rex.

's Avonds zijn we naar de Friday Night Market gegaan in Chinatown. Even waren we terug in Hong Kong. Het was een stad in een stad. Compleet met shoppingmalls, restaurants en grote "zwarte" markt genaamd "Paddy's Market".
We hebben gegeten in een klein Taiwanees tentje gelegen in een achteraf steegje. Porkribs met blackbean-sauce. Heerlijk! Chantal genoot van een koude Cocos bubbletea.

Sydney heeft ons echt positief verrast. We zijn er 4 dagen geweest en hebben slechts het tipje van de ijsberg gezien. Zoveel te zien. Zo veel te ontdekken. Ik hoop er ooit terug te gaan al ben ik bang er dan nooit meer te vertrekken.