Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Kalbarri

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

29 Januari 2012 | Australië, Kalbarri

Wat een 'strike of luck'. Om kwart voor 8 's ochtends ging de weg een paar uurtjes open. Dus pakten we snel de boel bij elkaar en stapten we in de auto, op weg naar Kalbarri. Op de voet gevolgd door een karavaan van 'Road trains' en auto's die net als ons dankbaar gebruik maakten van de gelegenheid.
5 uurtjes later kwamen we opgelucht aan in Kalbarri, waar we een heerlijk rustige bed and breakfast hadden geboekt. De gastvrouw Debbie bracht ons naar de kamer, zeg maar suite, direct aan het zwembad gelegen. Eindelijk konden we weer ontspannen!
Het was wederom een bloedhete dag, wat we wel gemerkt hadden toen we 10 minuten bij Hawk's Head de mooie gorge hadden bewonderd. Maar de Murchison River, die uitmondde in de zee, bracht ons voldoende verkoeling.
Door alle stress van de afgelopen dagen hadden we allebei geen zin om veel te ondernemen. Maar omdat we nog een dag in Kalbarri hadden, kon het geen kwaad om een dag simpelweg uit te rusten. Aan het zwembad welteverstaan...

De volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan Rainbow Jungle, een 'Parrot Breeding Centre'. Niet alleen hebben we hier zeldzame papegaaien gezien, maar ook gallahs en cockatoos die hier rondvliegen zoals bij ons merels en mussen. Zo mooi!
Maar vooral Cocky, een Corella, heeft onze harten gestolen.
Dit bezoek was een leuke afwisseling maar daarna was het weer tijd om het zwembad in te duiken om af te koelen.
Het leven was niet slecht in Nautilus Retreat B&B en vooral Butter, de Staffordshire terriër die ons gezelschap hield, liet ons thuis voelen.