Denham en Monkey Mia - Reisverslag uit Denham, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Denham en Monkey Mia - Reisverslag uit Denham, Australië van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Denham en Monkey Mia

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

24 Januari 2012 | Australië, Denham

Na een McBrekky, om de kosten wat te dekken en om dankbaar gebruik te maken van de gratis wifi, was het tijd voor de lange rit van Geraldton naar Denham. De buitentemperatuur zagen we in de auto langzaam oplopen naar 42 graden! Bij een tankstation durfden we even de hitte te trotseren voor een pitstop.
Zo'n 100 KM voor Denham zijn we gestopt bij Hamelin Pool om stromatolieten te bekijken. Wederom een indrukwekkend natuurverschijnsel.
Aangekomen in het fijne dicht-bij-het-strand-huisje hadden we net genoeg tijd om te douchen en wat te eten voordat we weer in de auto moesten stappen. We hadden namelijk een sunset cruise geboekt vanuit Monkey Mia, een natuurgebied dat nog geen 30 KM van Denham af lag. Onder de zeilen van de catamaran hebben we heerlijk kunnen genieten van de geweldig mooie omgeving.
Bij terugkomst bij de pier, werden we nog verwelkomd door 4 dolfijnen en op de terugweg naar Denham hebben we zelfs onze eerste levende kangaroo gezien! De dag kon al niet meer stuk.

De volgende ochtend ging de wekker al vroeg af, namelijk 6 uur. Wie iets wil zien, moet vroeg uit de veren zijn! Om 7 uur zaten we weer in de auto naar Monkey Mia want vanaf 7.30 uur zouden de dolfijnen naar het strand komen voor hun dagelijkse snack en het bekijken van de stroom toeristen die hen graag van kortbij wilden zien. Na een uur wachten werden we beloond met uiteindelijk 10 van deze uiterst vriendelijke dieren. Hierna klommen we weer aan boord van de catamaran voor een wildlife cruise. Een gespannen zeil zorgde gelukkig voor wat schaduw voor onze licht verbrande huidjes.
Al snel spotten we een dugong, ook wel een zeekoe genaamd. En later zwom zelfs een groep dolfijnen vrolijk met de boot mee. Ongebruikelijk lang, zo vertelde de kapitein. Een magisch moment.
Bij terugkeer bij de pier liet een Green Turtle zich nog even zien. Veel wildlife hebben we dus niet gezien maar het was evengoed geweldig!
Na een uitgebreide lunch stapten we zwetend de auto in op weg terug naar Denham om uit te rusten in het huisje. Bij het vallen van de avond hebben we nog een snelle duik genomen in de prachtige Little Lagoon en daarmee was de dag alweer ten einde. In de verte zagen we donkere wolken aankomen en we hoorden van de locals dat de weg naar Carnarvon afgesloten was vanwege bosbranden door een blikseminslag. En laat dat nou net de weg zijn die wij morgen moeten rijden naar de volgende bestemming dus duimen dat de weg dan weer open is!