Kamakura & Odaiba - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Kamakura & Odaiba - Reisverslag uit Kamakura, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Kamakura & Odaiba

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

22 Maart 2015 | Japan, Kamakura

De zon scheen al vroeg door het raam. Het zou een warme dag worden. Ideaal voor een bezoekje aan Kamakura, op ongeveer een uur met de trein van Tokio. Doordat we in de verkeerde trein waren gestapt, namelijk de airport express, werd de reis een stuk comfortabeler dan de bedoeling was. Daar zat helaas ook een prijskaartje aan...
Kamakura is een leuk kustplaatje met als grootste trekpleister de Big Buddha. Via een mooi wandelpad door het bos, langs leuke tempeltjes en geweldige uitzichten, kwamen we hier aan. Niet iedereen bleek de sportieve route te nemen, want eenmaal aangekomen zwermde het van de toeristen!
Na even uitgewaaid te hebben op het strand (met tsunami waarschuwing!) zijn we weer teruggegaan naar Tokio. Dit keer met de goede trein...

Odaiba is het Tokio van de toekomst en een echt entertainment gebied. De gebouwen zijn modern met winkelcentra (met food courts!), arcades en een reuzenrad (dat ongetwijfeld een mooi uitzicht op Tokio biedt maar waar ik never nooit niet in zal gaan).
Vóór een van de winkelcentra staat de torenhoge robot Gundam, die in de avonduren een licht en geluid show weggeeft. Helaas bleek de techniek minder interessant dan we dachten want feitelijk bewoog hij alleen zijn hoofd en de verlichting en videoscherm eromheen deed de rest van dit 'spectakel'. En wij maar denken dat die Japanners meer in hun mars hebben...

We lagen vroeg in bed dit keer want we moeten morgen op tijd opstaan: Disney staat op het programma!