Tsumago en Magome - Reisverslag uit Tsumago, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Tsumago en Magome - Reisverslag uit Tsumago, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Tsumago en Magome

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

27 Maart 2015 | Japan, Tsumago

De reis van Hakone naar Tsumago was lang.... erg lang. 10 uur is lang, toch? Met als gevolg dat we in het donker in Tsumago aankwamen en geen idee hadden waar we heen moesten. Een postbeambte stuurde ons de goede richting uit maar uiteindelijk hebben we de minshuku (Japanse bed & breakfast) moeten bellen om ons op te komen pikken. Het was al 7 uur 's avonds dus we mochten meteen aanschuiven voor het avondeten. In een minshuku eet je gemeenschappelijk op een bepaalde tijd. Deze tijd hadden we al gemist maar gelukkig was dit geen probleem. Na het typische Japanse diner, met een karafje warme sake en een grote fles Asahi bier, zijn we al snel gaan slapen. Tegen de combinatie alcohol met vermoeidheid kan geen slaappil op!

Het ontbijt was om half 8 en wederom stond ons tafeltje vol met Japanse lekkernijen. We kunnen wel wennen aan een gebakken visje met rijst in de ochtend...
Na een snelle douche stonden we al vroeg buiten om aan de Hakasen-do hiking trail te beginnen. Een tocht van 7 kilometer tussen Tsumago en Magome, 2 handelsposten uit de Edoperiode. Deze 2 dorpjes zijn in oude staat bewaard gebleven en geven een goed beeld over het vroegere Japan.
De mooie wandeltocht bracht ons langs watervallen, tempeltjes en oude huizen. Langs de weg stonden berenbellen om eventuele beren op een afstand te houden... Hoewel we graag een beer wilden zien, gaven we er toch een goede lel aan. Misschien blijven de vervelende toeristen dan ook weg ;-)

Na 2 uur kwamen we aan in Magome waar we op ons gemak door zijn gestruind. De bus naar Tsumago kwam er maar eens in de 2 uur langs dus we hadden nog voldoende tijd voor een lekkere Japanse lunch. Daarna hebben we ook Tsumago uitgebreid bekeken.
Ondanks dat we alles rustig aan hadden gedaan, waren we om half 4 alweer terug in de minshuku. Met nog anderhalf uur tot aan het diner, hadden we nog tijd over om ons voor te bereiden op de reis naar Takayama morgen.

• 27 Maart 2015 - 20:16

Mick En Corrie:

Wat kun jij leuk en boeiend schrijven, zo reis ik een beetje met jullie mee.