Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Kanazawa

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

01 April 2015 | Japan, Kanazawa-shi

Oude Japanse huizen hebben dunne muurtjes... Die conclusie konden we wel trekken na een nacht in de minshuku. Een wekker zetten was niet nodig want de wekdienst sliep naast ons. Niet erg, want we wilden er sowieso vroeg uit. We moesten een vroege bus halen naar Kanazawa, een uurtje rijden.

Na een weekje in de bergen was het verfrissend om weer in een levendige stad te zijn. Kanazawa is best een grote stad en de bezienswaardigheden liggen verspreid. We hebben dan ook flink doorgestapt om zo veel mogelijk te zien. Het weer zat ons ook weer mee: warm en zonnig.

We begonnen bij de Omi-cho market, een versmarkt vol vis en groenten, waar we natuurlijk ook wat lekkernijen hebben geproefd. Zoals zee-egel, een delicatesse.
Daarna zijn we willekeurig verder gelopen (Japanners zijn duidelijk niet goed in het maken van plattegronden) en vonden per toeval het Kanazawa Castle Park, met het mooi gepreserveerde kasteel. Het daarnaast gelegen Kenrokuen Garden, de voormalige kasteeltuin, was net zo mooi. Vooral nu alles zo mooi in bloei staat...
We zetten de tocht voort naar het Higashi Chaya District, een traditionele plek waar geishas vroeger de mensen entertainden. Helaas geen geisha gezien maar wel veel lokaal handwerk. Kanazawa is dan ook door UNESCO geregistreerd als Creative City of Crafts and Folk Art.

Na een dag in de volle zon, vonden we wat verkoeling in een shopping mall tegenover ons hotel. Hier hebben we direct ook ons avondeten gehad. Geen Japans dit keer, maar Hawaiiaans. Want Japanners zijn gek op Hawaii...

De volgende ochtend werden we wakker met regen. Heel veel regen...Dit was voorspeld en we wisten dat het de hele dag zou duren. Dus zat er niks anders op dan, gewapend met paraplus, de regen te trotseren.
Ook dit keer besloten we alles te voet te doen. We hadden de tijd. En het meeste hadden we de dag van te voren al gezien.
De eerste bestemming was het Naga-machi Buku Yashiki District, waar vroeger de samoerai woonden. Een aantal huizen zijn nog in originele staat te bekijken.
Via een shopping mall (want: droog) zijn we doorgelopen naar het 21t Century Museum of Contemporary Art waar momenteel een exhibitie staat over architectuur na 3.11 (de aardbeving en tsunami).

De rest van de dag hebben we doorgebracht in shopping malls, om te regen te vermijden. Ook geen straf...

• 01 April 2015 - 17:35

Mick En Corrie:

Alweer genoten van je reisverslag! Maar?.......Zee-egel? En dat was echt lekker?
    Echt waar, jullie zijn helden!! Geniet maar samen xxx