Shirakawa-go - Reisverslag uit Shirakawa-go, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Shirakawa-go - Reisverslag uit Shirakawa-go, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Shirakawa-go

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

30 Maart 2015 | Japan, Shirakawa-go

En toen was er sneeuw. Heel-veel-sneeuw. Vanuit de bus van Takayama zagen we het al liggen. Zo mooi!

Shirakawa-go is een dorpje in de bergen met Gassho stijl boerderijtjes die zijn uitgeroepen tot UNESCO werelderfgoed. Gassho betekent biddende handen en hiermee wordt verwezen naar de manier waarop het dak als 2 handen in bid-positie is gevormd.
Een aantal van deze huisjes is nog bewoond maar een groot deel is voor publiek toegankelijk en, uiteraard, ingericht als souvenierswinkeltje of restaurant.

De comfortabele hotelbedden moeten we vannacht weer inwisselen voor een futon want hotels zijn hier niet te vinden, alleen minshukus.
Gelukkig zijn we nog jong...

• 30 Maart 2015 - 14:48

Mick En Corrie:

Prachtige foto's jongens, we genieten op een afstandje met jullie mee! Zien die prachtige sneeuwfoto's maar voelen gelukkig niet de kou!