Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael en Chantal Göbbels - WaarBenJij.nu

Tokio

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Michael en Chantal

21 Maart 2015 | Japan, Tokio

De eerste 2 dagen in Tokio zijn omgevlogen! En tot nu toe heeft het onze verwachtingen waargemaakt.

We zijn woensdagnacht, na een reis van 18 uur, aangekomen op Haneda airport waar we werden opgewacht door een ongeruste reisgids. De laatste trein naar het centrum zou namelijk binnen 10 minuten vertrekken! Met de laatste reisdocumenten op zak zijn we door de taxi bij het hotel afgezet en konden we eindelijk slapen.
De dag erna zijn we begonnen met een Japans ontbijt dat bestond uit een dienblad vol kleine bordjes en schoteltjes. Ze waren echter al voorbereid op hulpeloze toeristen en we kregen een handleiding erbij waarop netjes stond uitgelegd wat de bedoeling was. Welkom in Japan!

Nadat we met veel moeite een dagkaart bij het treinstation hadden gekocht, zijn we naar Shibuya gegaan, het Times Square van Tokio. Je wordt er overvallen door grote videoschermen, neonverlichting en hoge gebouwen. Een groot contrast met het park dat erbij ligt waar niets meer te merken is van de drukte en chaos.
Na een flitsbezoek aan de Yoyogi-koen shrine, zijn we doorgelopen naar Harajuku. Het stukje Japan waar die schattige meisjes met hun kniekousen te vinden zijn.
Als lunch hebben we sakuroyaki gegeten, een Japans gerecht waarbij de ingrediënten eerst in een kom gemengd moeten worden en daarna op een hot plate in de tafel moet worden gebakken. Klinkt simpel...is het niet! Dus ook dit keer kregen we een handleiding erbij.

Voordat we Shibuya verlaten, hebben we nog een foto genomen van het standbeeld van Hachiko (wie kent die film Hachi met Richard Gere niet?) en hebben we nog een paar keer over Shibuya crossing gelopen. Zoek daar maar eens filmpjes van op! Ongelofelijk...

De volgende wijk die we bezochten was Ginza, wat vooral een winkelgebied was. Het waren echter niet de winkeltjes die onze aandacht trokken maar de restaurantjes langs het spoor. Jammer dat die lunch nog zo zwaar op de maag lag...

De tweede dag, de zaterdag, zijn we begonnen op de vismarkt Tsukyishijo. De markt zelf was helaas gesloten maar de vele straatjes met viskraampjes eromheen waren voor ons ook al voldoende. Met veel passie wordt hier de vers gekochte vis aan de man gebracht.

Omdat Japan bekend staat om zijn mooie tuinen, hebben we de Hama-rikyu Gardens bezocht. Volgens TripAdvisor een van de mooiste van Tokio. Weer staan we erom verbaasd hoeveel rust er te vinden is in zo'n drukke stad! Maar al snel is het gedaan met de rust want de volgende bestemming is Akihabara, oftewel: nerd-central.
Alleen de echte game freaks weten daar hun weg te vinden, voor de rest is het de ene verbazing na de andere...Michael was er in ieder geval helemaal in zijn element. Hij heeft zijn favoriete spellen niet kunnen spelen maar de mooie dames in uitdagende Cosplay kostuums maken dat gemis helemaal goed.

De middag hebben we afgesloten in Asakusa bij de mooie Senso-ji tempel. Dit is helaas omgetoverd tot een grote toeristische attractie maar het is zeker het bezoeken waard.

Het is zaterdag dus stapavond. We besloten daarom de avond door te brengen in Shinjuku, daar waar het nachtleven het meest bruisend is. We lopen door de straatjes van Golden Gai, wat tijdens de Tweede Wereldoorlog een zwarte markt was maar waar nu micro-barretjes liggen (die overigens erg overpriced zijn). Geruchten gaan dat deze voor de Olympische Spelen 2020 tegen de vlakte gaan.

En omdat we in het land van de Wagyu zijn, gaan we een restaurant binnen waar ze beloven de lekkerste stukken te hebben. Binnen een uur zitten we aan een tafeltje met een houtskolen grill de stukjes rib, biefstuk en staart te grillen...

Kortom, Michael mag tot nu toe niet klagen!

• 22 Maart 2015 - 09:10

Mick En Corrie:

Hallo Chantal en Michael,
    Geweldig, het ziet er spectaculair uit. En wat leuk dat we een beetje met jullie mee mogen reizen.
    Geniet maar lekker en wij genieten van jullie reisverslag